Wednesday 30 March 2011

KhiDmaT bAkTi di KaMpuNg LubUk LEsuNg.

Hari ini tanggal 31 mac 2011, kami semua unit pai 3 dan 6 unit yang lain iaitu BM, KS,MT1 MT2, TESL1, dan PK akan berangkat ke kampung lubuk lesung di ketengah, kemaman. Ini adalah untuk tugasan pengurusan gerko. Pensyarah iringan kami ialah En. Zaid dan Pn. Rosnah.
Dalam jam 11 ni kami akan bertolak tapi ramai ahli pai 3 xpacking lagi, terutamanya penulis ni. Kelam kabut la. Tak tau la…. Naik ijazah semester 1 ni busy sangat. Tetiba jadi ‘culture shock’. Kalau sebelum ni boleh lepak-lepak, banyak tido tapi untuk sem ni rasa macam tak cukup tanah nak ber jalan (hiperbola).. konon la sibuk.
Tapi sebenarnya masalah pengurusan masa. Sebenarnya ni pendapat penulis. Tak tau la kalau ahli lain rasa yang sama macam penulis ni. Harap walau apa pun yang dibuat akan diberkati Allah. Sia-sia je, buat esemen, pergi kuliah, berukhuwah dengan sahabat tapi semuanya kosong. Kita ingat dah banyak dah pahala, tetiba bila ditunjukkan segala amalan xde. Kosong. Sedih yang teramatlah jawabnya. Semoga pemergian kami ini diniatkan kerana Allah. Semoga Allah merahmati segala yang kami buat. Semoga xde maksiat yang akan mengundang kemurkaan Allah
Nak gerak dah la… penulis x packing barang… tu la masalah nya kalau orang FAIL time management… semoga dipermudahkan…semoga kami semua selamat perjalanan.
Semoga berjumpa lagi…

1 comment:

  1. dah blik dri kemaman.. kngn y xleh lupekan ble g air terjun jeram yang menakutkan... blm pergi sabah sarawak dh rse nak nangis...

    ReplyDelete